Iklan Sebentar!

Wednesday, September 11, 2013

Terima Kasih Kepada Anda Yang Menegur Saya GEMOK!

Assalamualaikum salam berhujung minggu....

TERIMA KASIH

TERIMA KASIH

TERIMA KASIH

kepada anda yang tak jemu2 mengutuk menegur saya dah GEMOK.

kerana anda sy telah mula sedar apa itu DIET yang SIHAT.

Apakah sebenarnya maksud DIET? ramai yg salah anggapan bahawa

 diet itu bermaksud TIDAK MAKAN SBB INGIN KURUS,

DIET sebenarnya ialah makanan yg seimbang

dengan mengamalkan diet yg betul tubuh kita akan SIHAT dan

KURUS merupakan BONUS kepada tubuh yg sihat itu tadi.

 untuk apa kita KURUS jika tidak sihat?

itulah yg saya alami sebelum ini.

ini gambar sy 3 tahun lepas... kurus...
Saya kurus tetapi saya selalu sakit sbb BMI saya tidak Normal

anda tahu BMI anda normal atau tidak?

ada banyak website yg bercerita mengenai BMI nie klu yg nak tahu lebih lanjut tanya pakcik GOOGLE EK

hehe
 klu yg tak tahu BMI anda normal atau tak blh klik bawah nie ;-)

Check Your BMI here!

ok disebabkan tekanan org asyik menegur keGEMOKkan sy

ini sy setelah berjaya membina lemak-lemak tepu!
korg nampak tak muke stress tu ramai org tegur pipi pau sy??

maka sy mula mencari maklumat mengenai DIET yg SIHAT

dari situ sy mula mengamalkan DIET yg SIHAT tanpa

 bantuan sebarang UBAT atau PRODUK KURUSKAN BADAN

nak tahu apa yg sy amalkan?

1)Setiap hari mesti munum air kosong sekurang2nya 2 liter


2) Jangan Abaikan Waktu Makan

ramai yang mempunyai tanggapan bahawa berdiet mesti tidak makan dan berlapar

tanggapan tersebut salah sama sekali

untuk menurunkan berat badan kita harus makan secara teratur iaitu makan pagi. tengah hari dan malam

namun yang perlu dititik beratkan ialah apa yang kita makan

sarapan merupakan yang terpenting dalam rutin kita seharian

ini kelebihan sarapan


saya ambil oat untuk sarapan. macam mana nak bg sarapan oat kita lebih menarik?

nie menu saya:



tambah air panas je... sedap sgt2!

hasil after sebulan amalkan DIET SEIMBANG

mena turun 4 kg

now hanya perlu maintain je berat skrg hehe

Jom sama2 amalkan diet yang sehat

bye!

No comments:

Post a Comment